HolEgyekMa Blog

Cafe57 blue, egy laza fehérabroszos étterem

2019. december 09. - Farkas Bálint 444

Ugye milyen ellentmondásosan hangzik? Pedig nem lehetetlen, és a Cafe57 blue be is bizonyította!

A belvárosi nyüzsgéstől kicsit elrugaszkodva ellátogattunk a Szemlő-hegyi barlangtól nem messze található étterembe. A belső teret letisztult berendezés és minimalista tervezés jellemzi. Hanyag elegancia, így foglalnánk össze azt az összhatást, amit a precízen megterített fehérabroszos asztalok és a modern dekorációs elemek - úgy, mint az egyedi tervezésű, türkizkék vázák, hatalmas üvegfelületek, spotlámpák - keltettek. Kétszintes kialakításának köszönhetően a földszinti terem ideális születésnapok, sajtótájékoztatók és kisebb rendezvények lebonyolításához.

Tudtok ajánlani valami jó bisztrót? IGEN!

Ajánlás alapján látogattunk el a Ráday utcában található szokatlan nevű Valami Jó Bistroba. Első ránézésre semmi különleges érzés nem kavargott bennünk, amikor utánanéztünk hová is fogunk menni, úgy voltunk vele, ha a szabad ég alatt egy jót eszünk, mi már elégedetten fogunk távozni.  Látogatásunk végére azonban valami egészen varázslatos érzés fogott el bennünket, a bisztrónak lelke van! Vegyük is sorba miért:

A tulajdonosokkal beszélgettünk, és kerestük mi a titok, amiért megmagyarázhatatlan módon elégedettek voltunk az ott töltött bő 3 órával. A bisztró nem akar többnek tűnni, se jobbnak látszani, mint ami, és nem is szükséges. A két tulajdonos régről ismeri egymást és nagy múltú vendéglátós tapasztalattal rendelkezik. Amikor úgy hozta az élet, összeálltak és megvalósították saját elképzelésüket, egy laza hangulatú olasz fúziós konyhával rendelkező bisztrót, ahol semmi sincs kőbe vésve. Legyen szó napi menüről, koktél happy hour-ról, vagy Prossecoval párosított olasz reggeliről.

Lelke van:

Mindkét tulajdonos saját gyermekének tekinti a helyet, és minden apróságra figyelnek, ha minőségről van szó. A szakács és a felszolgálók, közeli vendéglátós ismerősökből váltak ki, így ők is magukénak érzik a helyet, ami egyértelműen érezhető a kiszolgáláson és az ételek minőségén. A pékáruk helyben készülnek, és minden fontosabb alapanyag Olaszországból érkezik. A választható ételek összeállítása is arról tanúskodik, hogy a tulajdonosok nemes egyszerűséggel egy olyan helyet álmodtak meg, ahová mindig szívesen fogunk visszatérni.

Ételek:

Az étlapot a kevesebb több elvén alkották meg, és hatalmas választék helyett a kimagasló helyeken megszokott szűkebb, de tényleg jól elkészített ételekből szemezgethetünk. Legyen szó olasz kóstolótálról, cápa steak-ről, klasszikus tésztákról, vagy olasz csavarral megbolondított ciabattában felszolgált hamburgerről. Az izgalmasan összeállított étlapról bármit is választasz, biztosan valami jót fogsz megkóstolni.

Előételnek olasz vegyes ízelítő tálat és paradicsomlevest rendeltünk. A vegyestálon az olasz konyha hideg műremekei bűvölték az érzékeinket: pármai sonka, olasz sajtok, aszalt paradicsom, rukkola, olíva bogyó. Nem győztünk válogatni, mit mivel állítsunk párba. A paradicsomlevest ízléses cserépedényben tálalták, ami a fotózás végéig melegen tartotta a mennyeien sűrű és olasz parmezáncsíkokkal megbolondított csodát. Azonban az igazi izgalmak a két főételnél találtak meg minket.

Narancsos kacsa steak mézes-gyömbéres salátával: a vajpuha, ízes kacsahús, az édes vonalvezetésű salátával kombinálva tökéletes kompozíciót alkotott. Következett a Valami Jó Bistro leglazább étele, amire hihetetlen módon ráéreztek a srácok, Valami jó burger: pirított ciabattába pakolt kézműves marhahús, rukkola, gorgonzola, hagymalekvár. Egyik sem szokványos hamburger összetevő és ettől volt olyan különleges. Szinte már nem is hamburger, hanem egy mérnökien megtervezett játék a sós és édes ízvilággal. A zsályával megbolondított fűszeres hús és a karakteres ízű gorgonzola berobbant az ízlelőbimbóink közé, amit az édes hagymalekvár és a rukkola enyhített mesteri módon. Ha itt csak egy dolgot próbálsz ki, a hamburger legyen az!

Kiszolgálás, hangulat

A jó időre való tekintettel a teraszon foglaltunk helyet, ahol hangulatos asztalt kaptunk, kicsit kiszakítva a nyüzsgő utcaképből. A kiszolgálás kedves és figyelmes, egy laza bisztró hangulattal párosítva.

Kávé és reggeli:

Ha a reggeli órákban jársz a Ráday utcában, akkor is érdemes megállni egy pillanatra. A klasszikus reggeliket izgalmas olasz köntösbe bújtatva teszik egyedivé. 9:00 és 11:30 között rendelhetünk bundáskenyeret gorgonzolás tejföllel, pancetta-s rántottát, vagy rápróbálhatunk egy Prosseco-s reggelire frissen sült ciabattával. Ha ez nem volna elég, a reggelik mellé házi limonádékkal és kimagasló minőségű kávéval kalauzolnak minket a tradicionális olasz ízek Mekkájába.

Ha szereted az olasz konyhát, és nem a te közeged a feszengős éttermi kultúra, a Valami Jó Bistroban megtalálod a számításaid!

Borkóstolás Comedy Műsorral Fűszerezve - Glass of Comedy

Már többször megfordultunk a Cult in Glass rendezvényein, és garantáltan a lelkes rajongóik táborát erősítjük a jövőben is, hiszen a borkóstoló mellett minden alkalommal más és más izgalmas programmal készülnek. Legutóbb például a Glass of Comedy névre hallgató eseményen egy humoros improvizációs színház elevenedett meg a szemünk előtt.

Kanadai ízek a Belvárosi Piacon – Husikám Budapest

A piaci ízek régen és most

Neked is megvan, amikor gyerekként órákon át vásároltál a szüleiddel egy savanyúság és sültkolbász szagú zsúfolt piacon? Egyetlen örömforrás a vásárlás végén jól megérdemelt hatalmas sajtos-tejfölös lángos volt, amit boldogan majszoltál hazáig, feledtetve a fáradtságos vásárlást. Azóta eltelt jópár év  és hatalmas változáson ment keresztül a piaci gasztrokultúra!

Egy pizzázó, ahol nemcsak marketingfogás az olasz recept! – Pizza Dell'Arte

A jó pizzát mindenki szereti, de hol kezdődik a minőségi pizza fogalma?

Egy buliból hazafelé tartva szinte mindegy milyen pizza esik utunkba, ha melegen adják és van rajta feltét, egészen biztos, hogy elégedett mosollyal fogunk falatozni. De az is tény, hogy a legolcsóbb hozzávalókból összeállított, vastag és tömör tésztával készített, szigorúan konzerv feltétekkel megpakolt pizzaszelet távol áll az igazi olasz pizza fogalmától. A belvárosban minden sarkon találunk egy pizzást és rendelni is kismillió helyről tudunk. Ha azonban tényleg értékelhető minőségű pizzára vágyunk, már nehezebb dolgunk van. Az éttermek és az „olasz pizzéria” névvel haknizó helyek gyakran készítenek katasztrofális minőségű pizzát, és messziről kerülnek mindent, ami a finom pizza készítéséhez szükséges.

Borvacsora egy kis csavarral – Café Delion Bistro

Egy egészen kivételes borvacsorán vettünk részt a Café Delion Bistroban, ahol az ételekhez felszolgált borok mellett, pálinkák és kézműves sörök izgalmas párosítása nyűgözte le az érzékszerveinket.

Helyszín:

A Café Delion egyedi hangulata a teljesen ellentétes hatások vegyítésében rejlik. A helyszín dizájnja nagypolgári ihletésű, antik festményekkel és berendezéssel. A hangfalakból rock zene szól és fine dining minőségű fogásokkal kápráztatnak el minket. A közvetlen pincérek, a családias vendégkör és az ételek merész koncepciója professzionális, mégis hihetetlenül oldott hangulatot teremtett.

Megéheztél az éjszakában, de már minden bezárt? – Pizza and Beer

Mindenkivel előfordult már, hogy belvárosi bulizás alkalmával az éjszaka közepén megéhezett. Hajnaltájt már egészen biztos, hogy a minőségi helyeket zárva találjuk, marad a kihűlt 250-es pizzaszelet és a száraz pitában kiszolgált 0-24-es gyros. Ha ennél színvonalasabb helyre vágynánk, ami nyitva is van, igazán nincs könnyű dolgunk.

A Klasszikus Hamburger Rolls Royce-a - Burgerpoint!

Ha a klasszikus hamburgerről már neked is csak a Balaton parton összetákolt, ehetetlen förmedvények jutnak eszedbe, nem vagy egyedül. Sajnos az utóbbi években nagy szakadék alakult ki a burgerek között. Aki minőségi hamburgerben utazott, szinte kivétel nélkül a drága, sokszor 2-3 ezer forintos kézműves kategóriát célozta meg. Így érezhetően visszaszorultak a klasszikus hamburgert kínáló helyek. Maradt a Balaton part és pár kisbüfé, ahol megállt az idő, ehhez passzoló minőséggel…

Ékszerdoboz, kilátással a Szabadság hídra – Up&Down

A "DiningCity étterem héten" sikerült látogatást tennünk az Up&Down étterembe, és egy igazán mesés estét tudhatunk magunk mögött. Az étterem egyszerre nyűgözte le a vizuális és kulináris érzékelésünket.

Egy „Fine Bistro” mint tökéletes randihely? – Chess Budapest

Szinte mindenki tisztában van vele mi a különbség egy hekksütő és egy elegáns étterem között. Azonban a fine bistro kifejezés lehet sokakban kérdéseket vet fel, nem hazudunk, nekünk is új volt. Annál inkább tetszett a magyarázat, miszerint a fine diningből ismert kifinomult ízlésvilágot, ötvözik a klasszikus bistro kínálattal. Tökéletesen harmonikus ételeket kapunk, különleges odafigyeléssel és tálalással. Mindemellett az adag is megfelelő, így talán sikerült belőni az arany középutat a még megfizethető, de kiemelkedő minőségű ételek között.